صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سردار دهقان در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی

اظهارات من تضعیف شان مجلس نبوده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از سوء تفاهم ایجاد شده تاکید کرد: آنچه من گفتم به هیچ عنوان تضعیف شان و جایگاه مجلس یا نمایندگان نبوده است بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در نامه سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان که امروز - سه شنبه - خطاب به علی لاریجانی منتشر شد، آمده است: پیرو تذکر و اظهارنظر جناب عالی در جلسه دوم شهریورماه مجلس شورای اسلامی دررابطه با انعکاس نظر اینجانب در مورد کمک به اقدام مشترک ایران – روسیه برای پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه جهت مقابله با جریانات تروریستی – تکفیری که به نیابت از مثلث آمریکا، عربستان و صهیونیست ها منطقه را ناامن و بی ثبات کرده و دامنه و گستره اقدامات آن ها امنیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است، به استحضار می رساند:
1- شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی، مواضع و دیدگاه های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای ملت ما شناخته شده و در تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران به عینیت رسیده است.
2- نمایندگان مجلس، وفق قانون اساسی می توانند از مسایل کشور مطلع شده و در جریان امور قرار گیرند و بحمدالله در دوره مسوولیت اینجانب تعامل و همکاری همه جانبه با مجلس و نمایندگان در بالاترین سطح قرار دارد.
3- ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ایجاد شده تصریح می گردد آنچه من گفتم به هیچ عنوان تضعیف شان و جایگاه مجلس و یا نمایندگان نبوده و بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد.
وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح در این نامه از رییس مجلس خواسته است تا این موضوع را به نحو مقتضی در جلسه علنی مجلس به استحضار نمایندگان برساند.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی استفاده روسیه از پایگاه نوژه هوایی همدان را موقتی و تنها برای سوخت گیری عنوان کرد و گفت: ما هیچ پایگاهی به هیچ کشوری ندادیم و این یک امر موقتی برای سوخت گیری بود، بنابر این نیاز به کسب مجوز از مجلس نداشت.
لاریجانی افزود: طبق قانون اساسی در اختیار قراردادن پایگاه به بیگانگان ممنوع است و نظام هم این کار را نکرد.
وی ادامه داد: لازم است به وزیر دفاع تذکر دهم زیرا که نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می کرد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «مجلس در راس امور است»، بنابراین در نظام باید در بیان مطالب و اجرا به آن توجه داشت لذا از همه دوستان می خواهم به این ساختار و درجات نظام توجه کافی داشته باشند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شنبه هفته جاری در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا احتمال دارد روسیه از دیگر پایگاه های نظامی ایران برای حمله به تروریست ها در سوریه استفاده کند یا خیر؟ گفت: در بحث استفاده هواپیماهای روسیه از پایگاه های هوایی ایران، مغلطه انجام می شود؛ ما پایگاهی را در اختیار روس ها قرار نداده ایم و تنها براساس توافق طرفین و به خواست دولت سوریه مقرر شد، برای انجام عملیات و ماموریت موثرتر علیه تروریست ها در سوریه هواپیماهای روس از پایگاه ایران استفاده کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعتراض نمایندگان مجلس و این که حضور هواپیماهای روسی در ایران باید در مجلس بررسی شود، گفت: این کار براساس تصمیم نظام در جهت مقابله با داعش و تروریست ها در سوریه بوده است.