صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

مشکل اقتصادی ایرلاین‌ها به شرکت پخش ربطی ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: اجرای طرح سوختگیری نقدی ایرلاین‌ها در فرودگاه‌های کشور بر اساس دستورالعمل هایی بوده که به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ شده و تا زمانی که این دستورات تغییری نکنند ما به عنوان مجری آن را به شکل کامل اجرایی خواهیم کرد.

داوود عربعلی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: طبق سیاست جدید نه تنها شرایط برای ایرلاین‌ها سخت نشده که حتی با اضافه شدن دستگاه پوز در فرودگاه ها تسهیلاتی نیز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است تا به راحتی هزینه مربوطه به سوخت را پرداخت کنند.
به گفته وی این طرح که برای سالیانی طولانی اجرای آن در دستور کار قرار داشته سرانجام از امروز اجرایی شده است و قطعا تا زمانی که قوانین ابلاغی تغییری نکنند لازم الاجرا باقی خواهد ماند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به عدم دریافت نقدی ایرلاین‌ها امکان آن وجود ندارد که پرداخت‌ها نیز با سررسید چند روزه انجام شود، تاکید کرد: ما مسئول شرایط و ساختارهای اقتصادی ایرلاین‌ها نیستیم. شرکت پخش به عنوان مجری تابع قوانین ابلاغ شده است و اگر این شرایط برای شرکت های هواپیمایی دشوار است خودشان باید فکری به حال آن بکنند.
عرب‌علی ادامه داد: این موضوع که احتمال دارد هواپیمای ایرلاینی با معضل کمبود نقدینگی در یک فرودگاه مواجه باشد نیز مسئله ای است که شرکت های هواپیمایی باید فکری به حال آن‌ بکنند.
وی با بیان این که روال پرداخت نقدی سوخت در جهان وجود دارد عنوان کرد: تا کنون به موردی برنخوردیم که برای پرداخت سوخت از روش‌های غیرنقدی استفاده کنند. اما در هر شرایطی انچه که اهمیت دارد اجرای قوانین است و در این زمینه شرکت ملی پخش تنها مجری است.