صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس فدراسیون جهانی تکواندو

چانگ وون: ایرانی‌ها احساسی بازی می‌کنند

رییس فدراسیون جهانی تکواندو می‌گوید مدال کیمیا علیزاده باارزش‌تر از مدال طلا است.
در خصوص سطح رقابت‌های تکواندوی المپیک اظهار کرد: المپیک همیشه با دیگر رقابت‌ها متفاوت است و جذابیت‌های خاص خود را دارد و در این المپیک سورپرایزهای ویژه‌ای را دیده‌ایم. نفرات اول و دوم رنکینگ در بیشتر اوزان حذف شدند. در این دوره از المپیک کشورهایی که تاکنون مدالی در تکواندو نگرفته‌اند به مقام رسیدند و این ثابت می‌کند که تکواندو  رشته‌ای است که در کل جهان رشد کرده است.
وی درخصوص نتایج ایران در این دوره از رقابت‌ها نیز گفت: ایران همیشه قوی بوده و هست. ایرانی‌ها یک مقدار احساسی بازی می‌کنند و اینکه برای مردم‌شان مدال بگیرند روی مدال گرفتنشان تاثیرگذار است. تکواندوکاران ایران آن طور که قدرت و پتانسیل‌شان بوده نتوانسته‌اند نتیجه بگیرند. اما به نظرم ایران همیشه قدرتمند است.
رییس فدراسیون جهانی با اشاره به مدال‌آوری کیمیا علیزاده اظهار کرد: این مدال باارزش‌تر از مدال طلا برای ایران است. اینکه یک خانم برای ایران در المپیک مدال آورده، می‌تواند نویدبخش این باشد که در آینده تکواندو در بین خانم‌های ایران و در دیگر کشورهای اسلامی بیشتر رایج می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون جهانی چه کمکی می‌تواند در راستای گسترش تکواندو در کشورهای مسلمان کند؟ اظهار کرد: فدراسیون جهانی تکواندو یکی از اولین فدراسیون‌ها بود که اجازه داد ورزشکاران با حجاب اسلامی مبارزه کنند و این در نوع خود خاص است و می‌تواند در آینده به پیشرفت خانم‌های محجبه در تمام ورزش‌ها کمک کند. همان طور که می‌بینید آن‌ها مدال می‌آورند و ما کمک کردیم و خواهیم کرد.
دکتر چو در پایان گفت: همان‌طور که گفتم ورزش تکواندو در ایران بسیار قوی است و امروز من با ورزشکار چینی صحبت کردم و گفتم چرا مدال نگرفتی؟ گفت خیلی استرس داشتم. در چین از او انتظار زیادی بوده که مدال طلا بیاورد. استرس برای همه ورزشکاران جهان است و مختص ایران نیست. باید بستری فراهم کنیم که ورزشکار با آرامش بیشتری مبارزه کند.