صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آغاز اولین سفر منطقه‌ای ظریف به آمریکای لاتین

حرکت قطار دیپلماسی کشور به سمت هاوانا

وزیر خارجه کشورمان در رأس یک هیات سیاسی و اقتصادی درآغاز اولین سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین، تهران را به مقصد هاوانا ترک کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در این سفر منطقه‌ای با مقامات کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا در مورد مناسبات دو جانبه و آخرین تحولات بین المللی رایزنی و گفت‌وگو می‌کند.
این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان را در جریان این سفر هفت روزه علاوه بر یک هیات سیاسی، یک هیات اقتصادی80 نفره نیز همراهی می‌کند و این هیات قرار است در هریک از کشورهای مقصد با همتایان خود در ارتباط با گسترش همکاری اقتصادی و تجاری رایزنی و گفت‌وگو کند.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده وزیر خارجه کشورمان، در اول شهریورماه در هاوانا با رییس‌جمهور ، وزیر خارجه و تعدادی دیگر از مقامات این کشور رایزنی خواهد کرد.
طبق نظر کارشناسان امور بین‌الملل، روابط ایران و هاوانا از بعد سیاسی در سطح خوبی قرار دارد ولی این موضوع در ارتباط با سطح روابط اقتصادی دو کشور مصداق ندارد و بعد از برجام دو کشور درصدد هستند که این روابط را گسترش دهند.
پیش‌بینی می‌شود با انجام اولین سفر منطقه‌ای ظریف به 6 کشور آمریکای لاتین، ایران وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های اقتصادی با کشورهای این منطقه ‌شود.