صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد

باید نسبت هزینه‌های نگهداشت و توسعه زیرساخت‌های شهر مشخص شود

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم وجود نسبت مشخص به هزینه‌های نگهداشت و توسعه زیرساخت‌های شهر گفت: باید بررسی شود در روش مدیریتی که شهرداری تهران در پیش گرفته است، این نسبت به طور مشخص مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر.
پیرهادی در دویست‌وهفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: از سال 84 تا سال 95 شورای شهر تهران حق نظارت، برنامه ریزی داشته است و در ارکان مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها نماینده و ناظر داشته است. برهمین اساس باید در طول این دوره در جریان عملکرد شهرداری تهران، قرار می‌گرفته است.
وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مسیر کار شهرداری تهران دائما ناظر بر عملکرد بوده‌اند و اعضایی که اظهارنظرهایی درخصوص گزارش دیون شهرداری تهران دارند، باید به این نکته توجه کنند که در طول این دوره حقوق و تکالیفی داشته‌اند و باید بر این عملکرد نظارت می‌کردند. امروز تنها یک گزارش کامل ارائه می‌شود.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: روش مدیریتی که شهرداری تهران امروز به کار گرفته است، باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود نسبت هزینه‌های نگهداشت و توسعه زیرساخت‌ها نسبتی قابل قبول بوده یا خیر؟ قطعا باید بررسی شود که شهرداری تهران در آینده با شرایط موجود خود می‌تواند به عملکرد خود ادامه دهد؟ و آیا چنین روش مدیریتی پاسخگوی نیازهای شهر خواهد بود؟
پیرهادی با تاکید بر اینکه باید میزان توسعه زیرساخت‌ها برای آینده شهر تهران مشخص شود، افزود: برای مثال مقرر شده شهر تهران برابر استانداردهای جهانی 122 ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشد. قطعا پس از تامین چنین زیرساختی هزینه‌های نگهداشت بسیار کمتر از هزینه این ایستگاه‌ها خواهد بود. در حقیقت باید به طور جدی پروژه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و این موضوع را به روشنی بدانیم که اجرای هر پروژه به نفع شهر بوده است یا خیر؟