صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم عباس آبیاری

جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید عباس آبیاری

پیکر مطهر شهید عباس بیاری بعد از گذشت ۵ ماه از شهادتش به کشور بازگشت. مراسم‌های وداع، تشییع و خاکسپاری این شهید مدافع حرم طی دو روز آینده در تهران و شهریار برگزار می‌شود.
مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم عباس آبیاری در شهرستان شهریار برگزار می‌شود. این مراسم فردا یکشنبه 6 تیرماه 95 همزمان با مراسم نورانی شب‌ قدر در مسجد حبیب ابن مظاهر واقع در عباس آباد شهریار برپا می‌شود.
همچنین پیکر مطهر این شهید صبح فردا یکشنبه ساعت 7 از مزار شهدای عباس آباد به سمت منزل شهید تشییع خواهد شد. همچنین مراسم تشییع دیگری در روز دوشنبه هفتم تیرماه 95 همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) از ساعت 10:30 صبح در میدان امام شهریار آغاز می‌شود و پیکر مطهر شهید عباس آبیاری روی دستان مردم شهریار به سمت امامزاده اسماعیل تشییع خواهد شد. سپس این پیکر مطهر برای انجام مراسم خاکسپاری به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در تهران منتقل خواهد شد و طی مراسمی در قطعه 50 گلزار شهدای تهران و در جوار سایر شهدای مدافع حرم به خاک سپرده می‌شود.
شهید عباس آبیاری متولد 1370 و یکی از بسیجیان شهرستان شهریار و از قهرمانان ورزش رزمی هاپکیدو بود که سال گذشته برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داوطلبانه عازم سوریه شد و در 21 دی ماه سال 94 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. اما پیکر مطهر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. حالا بعد از گذشت بیش از 5 ماه از شهادتش، پیکر مطهر این شهید مدافع حرم که نخستین شهید رزمی کار مدافع حرم کشور محسوب می‌شود به کشور بازگشته است. هویت این شهید از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است. شهید عباس آبیاری چهارمین شهید مدافع حرم شهرستان شهریار است.