صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

محسن سعیدی

نظر رهبر معظم انقلاب درباره شعر معاصر افغانستان

شاعر افغانستانی حاضر در جلسه دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب، نظر ایشان درباره شعر معاصر افغانستان را مایه دلگرمی شاعران فارسی‌زبان دانست.
محسن سعیدی، شاعر افغانستانی حاضر در جلسه دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب، در گفت‌وگو  با اشاره به جزئیات این دیدار و نظر ایشان درباره شعر معاصر افغانستان گفت: وقتی من شعر خود را در محضر ایشان خواندم، ایشان گفتند که افغانستان دارد در ادبیات جوهر خودش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: این سخن ایشان هرچند کوتاه بود، اما نشان‌دهنده اشراف مقام معظم رهبری به حوزه شعر فارسی‌زبانان است. روی سخن ایشان نیز به شعر بنده نبود، ایشان به کلیت شعر و جوهره آن اشاره داشتند.
سعیدی با بیان اینکه سابقه آشنایی رهبر معظم انقلاب با شعر افغانستان ریشه‌دار و طولانی است، یادآور شد: البته ایشان در این دیدار هم فرمودند که تعریفی که از شعر امروز می‌شود، به معنای این نیست که شعر کشور به قله رسیده است، بلکه تا رسیدن به قله راه باقی است. وی افزود: برگزاری جلسات دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب و حضور شاعران افغانستان در این جلسات طی سال‌های گذشته منجر به ایجاد انگیزه و شوق در میان شاعران افغانستان به ویژه شاعران جوان شده است.