صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کامران شرفشاهی

رهبر معظم انقلاب شعر را «سرمایه ملی» می‌‌دانند

کامران شرفشاهی، شاعر، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به شعر به عنوان یک سرمایه ملی می‌نگرند، گفت: با وجود این متاسفانه هنوز این نوع نگاه در مسئولان کشور دیده نمی‌شود.
کامران شرفشاهی با اشاره به دیدار سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدار نقطه عطفی است که بیانگر اهمیت بالای شعر به عنوان یک سرمایه ملی و رسانه‌ای از دیرباز تاکنون  بوده است. شعر از شاخص‌ها و جنبه‌هایی است که موجب اعتبار سرزمین ما شده است و توجه رهبر معظم انقلاب به این مقوله نیز از همین وجه است.
شرفشاهی با اشاره به جایگاه شعر از منطر رهبر انقلاب گفت: به هر حال بیان این نکته که ایشان شعر را به عنوان سرمایه ملی می‌دانند نکته بسیار مهمی است که مدیریت فرهنگی ما نتوانسته به درستی رهنمودهای ایشان را درک و هضم کند. تاکنون فعالیت‌های فرهنگی شایسته‌ای در این حوزه صورت نگرفته است و می‌توان گفت که مدیریت فرهنگی ما همواره عقب‌تر از رهنمودهای رهبر انقلاب در حال حرکت است. رسانه‌ها  و مراکز فرهنگی هنوز به طور جدی به اهمیت و نقش شعر نپرداخته‌اند و ما در این حوزه دچار یک سردرگمی شده‌ایم که باید فکری برای مدیریت فرهنگی کشور کرد.
این شاعر کشورمان با اشاره به میزان توجه شاعران جوان به رهنمودهای رهبر انقلاب در ادامه گفت: انگیزه حضور شاعران جوان در این جلسه خیلی بیشتر است و قطعاً حال و هوای این جلسه بر روی شاعران جوان تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. شاعران در طول سال در حال تلاش هستند تا فضای آثار خود را به حال و هوای شعر متعهد و در سروده‌هایشان  در حوزه شعر آیینی، شعر انقلاب، شعر دفاع مقدس ثابت قدم‌تر باشند چون بدون تردید استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب باعث بالا رفتن و تاثیرگذارتر بودن اشعارشان خواهد شد.
کامران شرف شاهی در پایان با بیان خاطره ای کوتاه از جلسه شاعران با رهبر انقلاب گفت:بنده با آقای اسرافیلی در خارج از محل برگزاری جلسه گرم صحبت بودیم که ناگهان حضرت آقا وارد شدند و ما به شدت غافلگیر شدیم.نکته قابل تامل برای ما این بود که رهبر معظم انقلاب در سلام کردن پیش ‌ستی کردند و این برای ما بسیار آموزنده بود. تواضع و فروتنی ایشان در مقابل شاعران نکته قابل تأملی بود.