صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

طرح بازرسی و نظارت بر بازار شب عید در استان قزوین اجرا می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با توجه به نزدیکی به روزهای پایان سال طرح بازرسی و نظارت بر بازار شب عید در استان قزوین اجرا می‌شود.
علی‌اکبر کبیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نظارت بر نحوه توزیع و کنترل و تنظیم قیمت میوه در بازار قزوین اظهار داشت: برای جلوگیری از گران‌فروشی و کم فروشی طرح بازرسی و نظارت بر بازار شب عید در قزوین اجرا می‌شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه نقاط فروش و عرضه میوه در استان قزوین جانمایی شده است عنوان کرد: 30 مکان مناسب با توجه به شرایط رفت و آمد مردم شناسایی و جانمایی شده است.
وی با اشاره به اینکه متولی اصلی تنظیم و کنترل قیمت میوه شب عید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین است تصریح کرد: ما نیز با همکاری این سازمان برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای کاهش، تنظیم و کنترل قیمت میوه در بازار انجام داده‌ایم.
کبیری با اشاره به اینکه همکاران تعاون روستایی بر نحوه نگهداری و توزیع میوه شب عید نظارت لازم و کافی را دارند بیان کرد: خوشبختانه امسال میزان تولیدی مرکبات و سیب در کشور مناسب بوده و نگرانی برای توزیع میوه شب عید در استان قزوین وجود ندارد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه دست‌فروشان در سطح بازار ساماندهی می‌شوند عنوان کرد: هنگامی که مردم از دست‌فروشان خرید می‌کنند باید مواظب باشند تا این افرد در فروش میوه، اقدام به کم‌فروشی نکنند.
وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال میزان تقاضای مردمی از شرکت‌های خدماتی همانند آجیل‌فروش‌ها، پوشاک، رستوران‌ها، امداد خودرو، قالیشویی، آژانس‌های مسافرتی افزایش می‌یابد اظهار داشت: با رعایت قوانین و قیمت‌های مصوب نهایت سعی خود را در ارائه خدمات مطلوب به مردم داشته باشند.