صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزارت کشاورزی خبر داد:

جریمه‌های میلیاردی برای لبنیاتی‌های متخلف

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل پرونده برای صنایع لبنی متخلف و ارسال جریمه‌های میلیاردی آن‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.
در ادامه کشمکش‌های صنایع لبنی با دامداران و مسئولان دولتی، امسال صنایع لبنی درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را داشتند که دولت این درخواست را در صورتی قبول می‌کرد که صنایع، نرخ خرید شیر خام را افزایش دهند؛ به گونه‌ای که مقرر شد به ازای افزایش 100 تومانی نرخ خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران صنایع لبنی اجازه داشته باشند قیمت محصولات پرمصرف را حدود شش درصد افزایش دهند.
این در حالی بود که صنایع لبنی نه تنها قیمت خرید شیر خام از دامداران را افزایش ندادند بلکه قیمت محصولاتشان را در بازار بر خلاف قانون، افزایش دادند و پس از آن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برخورد با صنایع لبنی متخلف را در دستور کار خود قرار داد.
در همین راستا یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل پرونده برای صنایع لبنی متخلف و ارسال جریمه‌های میلیاردی آن‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: نام بیشتر کارخانه‌های لبنی مطرح موجود در بازار در پرونده‌های تشکیل‌ شده سازمان حمایت وجود دارد و برای هر یک جرایم میلیاردی سنگینی را تعیین شده است.
البته برخی اخبار مبنی بر تعیین جریمه 150 میلیارد تومانی برای صنایع لبنی متخلف منتشر شده که انجمن صنفی صنایع لبنی از آن اظهار بی اطلاعی کرد و وزارت جهاد کشاروزی نیز آن را تاکنون تایید نکرده است.