صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امضای تفاهم‌نامه ۱ میلیارد یورویی شرکت مس با MKM همزمان با ورود وزیر خارجه آلمان

شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت MKM آلمان به‌عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اروپایی برای توسعه همکاری ها تفاهم نامه یک میلیارد یورویی امضا کردند.
به نقل از مس پرس، عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر گفت: در پی این تفاهم نامه شرکت ام کا ام تمایل خود را جهت سرمایه‌گذاری در پروژه های معدنی و به ویژه سرمایه گذاری در بخش صنایع پایین دستی ایران تا سقف یک میلیارد یورو اعلام کرد.
محمد اسفندیار با تاکید بر اینکه شرکت در شرایط کنونی به دنبال تعامل تجاری و تکنولوژیکی با دنیا، برندسازی و حضور در بازارهای بین المللی است، افزود: به همین منظور و برای تحقق اهداف شرکت مذاکراتی با ام کا ام آلمان، سومین شرکت بزرگ ارویاپی در زمینه تولیدات مسی، به منظور تعامل علمی و تکنولوژیکی برای ساخت صنایع پایین دستی مس انجام شد.
وی با اشاره به اینکه شرکت ام کا ام یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اروپایی در زمینه تولید بالغ بر 800 نوع فرآورده مسی است تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه، شرکت ام کا ام زمینه‌های توسعه و تاسیس صنایع پایین دستی جهت تبدیل کاتد به انواع فرآورده‌های مسی در ایران فراهم خواهد شد.
اسفندیار با بیان اینکه شرکت در تلاش برای انتقال تکنولوژی ساخت صنایع پایین دستی مس است گفت: تحقق این موضوع موجب ایجاد هزاران شغل، تامین نیازهای داخلی در زمینه فرآورده‌های مسی به جای واردات و صادرات محصولات این حوزه به کشورهای همسایه و به ویژه بازار جنوب شرق آسیا خواهد شد.
عضو هیات مدیره، افزود: همچنین شرکت ام کا ام در این مذاکرات در زمینه خرید کاتد تولیدی شرکت مس تا سقف 70 هزار تن در سال اعلام آمادگی کرد و پیشنهاد کرد که این همکاری با خرید 10 هزار تن کاتد آغاز شود.
شایان ذکر است نشست امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت ام.کا. ام با حضور محمد اسفندیار و ابوالفضل متین اعضای هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل شرکت ام کا ام روز سه شنبه 13 بهمن ماه 94 در شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد.