صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مهمترین طرح ترافیکی شرق پایتخت در دست اجرا

شهردار منطقه 8 تهران از ساخت تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام علی (ع) به جانبازان خبر داد.
روابط عمومی شهرداری منطقه 8،  بهمن نوری با اشاهره به اینکه مهمترین طرح ترافیکی شرق تهران در دست اجراست، گفت: با اجرای این طرح انتظار می‌رود گره ترافیکی بزرگراه امام علی (ع) به جانبازان برطرف و سرعت جریان ترافیک در این مسیر افزایش یابد.
وی افزود: این طرح که برای اجرای آن از سوی شهرداری 20 میلیارد تومان اعتبار دارد تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.
شهردار منطقه 8 گفت: برای برطرف کردن گره ترافیکی موجود در تقاطع بزرگراه امام علی (ع) به جانبازان پس از ساعت ها جلسه و کار کارشناسی در نهایت طرح ساخت دور برگردان غیر همسطح در تقاطع جانبازان به بزرگراه امام علی (ع) در کمیسیون عمران و زیرساخت تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.
نوری با تاکید بر اینکه تداخل حرکتی دور برگردان بزرگراه امام علی (ع) به جانبازان و تشکیل صف های طولانی در خیابان جانبازان و در پی آن سرریز ترافیک ایجاد شده به بزرگراه امام علی (ع) باعث کندی تردد خودروها در این مسیر شده است، اظهار داشت: طرح ساخت مسیر انحرافی در محور بزرگراه امام علی (ع) پس از انجام مطالعات ترافیکی اجرا شده است و یکی از مهمترین طرح های انحراف مسیر در یک پروژه ترافیکی درون شهری محسوب می شود.
وی افزود: انحراف ترافیکی مسیر و تسهیل در تردد شهروندان و جداسازی کارگاه و کانالیزه شدن مسیر رفت و برگشت و ایجاد دور برگردان شرق به شرق به طور مناسب و به طول 200 متر و با نظر کارشناسان ترافیکی و پلیس راهور منطقه اجرا و به تائید رسیده است.
حجم خاکبرداری در اجرای این طرح ، 35 هزار متر مکعب ، آرماتور بندی: 12 هزار تن و حجم بتن ریزی 5هزار متر مکعب برآورد شده است.