صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آهن‌فروشان در یک‌قدمی ورشکستگی

رکود در بازار آهن کشور ادامه دارد و فعالان بازار عنوان می‌کنند تا پایان امسال تغییری در میزان تقاضا به‌سبب رکود در ساخت و ساز به وجود نخواهد آمد.
وابستگی شدید تقاضای فولاد به بخش ساخت و ساز گویای این مطلب است؛ زمانی که رکود اقتصادی در بخش مسکن و یا فعالیت‌های عمرانی و اجرای پروژه‌های صنعتی پدید می‌آید باید منتظر کاهش تقاضا برای صنعت فولاد بود. به هر حال با ترکیدن حباب در بازار مسکن و مستغلات، کاهش قیمت و کاهش تقاضا پدیدار شد که رکود در بخش مسکن و ساخت و ساز را در پی داشت و صنعت فولاد را با مشکل چشمگیر کاهش تقاضا روبه‌رو کرده است.
رکود در بازار آهن کشور کماکان ادامه دارد و آن‌گونه که فعالان این بازار عنوان می‌کنند تا پایان سال تغییری در میزان تقاضا به‌سبب رکود در ساخت و ساز به وجود نخواهد آمد. کاهش قیمت 44درصدی میلگرد نسبت به سال گذشته، 60 درصد کاهش فروش و سردرگمی بازار آهن‌آلات؛ حال و روز بد این بازار است.
مژدهی فعال حوزه ساختمان سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ساخت و ساز بی‌رویه مسکن و بالاخص پروژه مسکن مهر، در نتیجه کاهش تقاضا، سردرگمی مردم برای شرایط خروج از تحریم و یا ادامه تحریم و در نتیجه بی‌اعتمادی مردم، تورم‌های با نرخ‌های بالا در چند سال گذشته و شیب‌های ملایم، در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم و  ورود به فصل کاهش ساخت و ساز را دلایل رکود فعلی اعلام کرد.