صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سازمان فنی و حرفه ای با همکاری یک شرکت کره ای 2032 نفر را آموزش مهارتی دادند

دو هزار و 32 نفر با همکاری و همیاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و یک شرکت کره ای، آموزش مهارت کسب کردند و به عنوان تکنسین ماهر آماده حضور در بازار کار شدند.

در مراسم اختتامیه المپیاد تکنسین های ایران که امروز(یکشنبه) با حضور برگزیدگان دوره مهارتی و مسئولان و مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین شرکت سامسونگ در مجموعه تلاش برگزار شد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بر آموزش مهارت جوانان برای حضور فعال در بازار کار تاکید کرد.
حمیدرضا خانپور گفت: هم اکنون 4.7 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می کنند که سالانه 900 هزار نفر فارغ التحصیل و وارد بازار کار کشور می شوند.
وی با بیان اینکه موضوع مدرک گرایی در ایران بسیار اهمیت دارد، تاکید کرد: متاسفانه بخشی از فارغ التحصیلان دانشگاهی، فاقد مهارت برای ورود به بازار کار هستند در حالی که می توانند با کسب مهارت به فرصت های شغلی بیشتری دست یابند.
خانپور تاکید کرد: علم، فن و هنر مهارت در صورتی که در کنار هم قرار بگیرند می توانند فرد را برای حضور فعال در بازار کار آماده کنند.
وی درباره آماده سازی کلاس های آموزش تکنسین که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت سامسونگ برگزار شد، گفت: کلاس های یاد شده با همکاری این شرکت کره ای پارسال به نحو شایسته ای برگزار شد تا جوانان با کسب مهارت بتوانند به اشتغال مولد بپردازند.
این مقام مسئول در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به پسا تحریم ابراز امیدواری کرد، جوانان بتوانند با کسب مهارت برای ورود به بازار کاری که در سال های آتی پویا تر خواهد شد، خود را آماده کنند.
وی توضیح داد: در مرحله مقدماتی المپیاد تکنسین های ایران، دو هزار و 32 نفر در چهار گرایش مختلف ثبت نام کرده اند که از این میان 439 نفر در گرایش کولر گازی، 507 نفر در گرایش صوتی و تصویری، 529 نفر در گرایش موبایل و تبلت و 517 نفر در گرایش لوازم خانگی شرکت کرده بودند.
خانپور ادامه داد: در مرحله نیمه نهایی، 100 نفر در هر گرایش برای شرکت در مرحله نیمه نهایی مشخص شدند و از بین آنها 10 نفر برگزیده هر گرایش به مرحله نهایی راه یافتند؛ در نهایت 10 فینالیست هرگرایش (در مجموع 40 نفر) به مدت چهار روز در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای اسکان داده شدند و در آزمون های تخصصی و حرفه ای شرکت کردند.
وی اظهار داشت: امروز در مراسم اختتامیه از دانش آموختگان آکادمی سامسونگ قدردانی و مدارک تحصیلی به آنها اعطا می شود.
همچنین در این مراسم 'بامسوک هانگ'(Bumsuk Hong ) مدیرعامل شرکت سامسونگ، گفت: ارتقا فرهنگ مهارت آموزی در ایران می تواند بازار کار این کشور را تحرک بخشد.
وی تاکید کرد: ایجاد فرصت های شغلی می تواند از طریق تربیت نیروی کار ماهر شکل بگیرد. در این المپیاد با استقبال گرم جوانان ایرانی روبرو شد و امیدواریم در سال های آینده همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران تداوم یابد.
در پایان این مراسم به نفرات یکم تا سوم المپیاد تکنسین های ایران به ترتیب 10، 20 و 30 سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر از سوی شرکت سامسونگ اهدا شد.
آمارهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نشان می دهد حدود 55 درصد مراجعه کنندگان برای کسب مهارت را فارغ التحصلان یا دانشجویان دانشگاهی تشکیل می دهند.