صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مهندس نعمت‌زاده:

روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و افغانستان را افزایش می‌دهیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با عنایت به اینکه کشور ایران و افغانستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی هستند باید سطح روابط اقتصادی و تجاری این دو کشور ارتقا یابد. مهندس نعمت‌زاده در دیدار وزیر تجارت کشور افغانستان با بیان این مطلب افزود: موارد همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشور افغانستان زیاد بوده که با تشکیل اتاق‌های بازرگانی مشترک و همچنین تردد تجار به دو کشور منجر به گسترش روابط می‌شود.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در ادامه با پیشنهاد تشکیل شرکت مشترک صادراتی محصولات کشاورزی بین ایران و افغانستان، گفت: محصولات کشاورزی نظیر زیره، کنجد، پسته، کشمش و سایر محصولات کشاورزی استراتژیک که به وفور در زمین‌‌های زراعی هر دو کشور کشت می‌شوند می‌توانند علاوه بر مصرف نیاز داخلی به‌طور مشترک به کشورهای هدف شناسایی شده صادر
 شوند. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین در دیدار با وزیر امور خارجه دانمارک ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور گفت: همکاری‌های بلندمدت و سرمایه‌گذاری مشترک، اساس روابط ایران با کشورهای جهان است. محمدرضا نعمت‌زاده گفت: ظرفیت‌های همکاری دو کشور از آنچه که اکنون وجود دارد، بسیار بیشتر است .