صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد

برنامه های شهرداری تهران برای نوروز 94

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشستی خبری برنامه‌های طرح "مهمان طهران" شهرداری تهران در نوروز 1394 را تشریح کرد.

به گزارش کسب وکار، فرزاد هوشیار پارسیان با بیان اینکه طرح کلان مهمان طهران در نوروز سال 1394 با شعارهای "تهران را ببینیم" و "تهران دوستت دارم" برگزار می شود، گفت: شهر تهران با قدمتی 450 ساله گنجینه‌ای برای کشور است و شهرداری تهران بر لزوم فعال شدن ظرفیت های گردشگری تهران تاکید ویژه ای دارد.

وی با تشریح برنامه های ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: امسال پیش فروش تورهای تهرانگردی در مراکز پرتردد شهر تهران از 17 اسفند آغاز شده و ایستگاه‌های اطلاع رسانی نیز در سطح شهر فعال هستند.  مراسم استقبال و بدرقه هم در مبادی ورودی و خروجی تهران ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه های گردشگری نوروز از 2 فروردین آغاز می شود، گفت: 16 تور تهرانگردی شامل 10 تور نیم روزه و 6 تور یک روزه با موضوعات مختلف مذهبی، طبیعت گردی و تاریخی در نوروز 94 برگزار می شود. به گفته وی علاقه مندان می توانند از طریق سامانه 137 و سایت visit.tehran.ir  نسبت به خرید این تورها اقدام کنند. در کلانشهرها نیز تورهای رویال پیش فروش شده است.

هوشیار پارسیان با بیان اینکه تورهای یک روزه مهمان طهران با موضوعات مذهبی، فرهنگی، تاریخی و تفریحی برگزار می شود، اظهار داشت: سه برج ری باستان، اراضی عباس‌آباد، بهارستان و شمیرانات از جمله عناوین تورهای یک روزه مهمان طهران 94 است. وی افزود: با توجه به اینکه نوروز امسال بهار فاطمی است؛ تور ویژه ایام فاطمیه شامل سفر به قم – جمکران نیز در نیمه اول فروردین برای شهروندان تهرانی برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از برگزاری تورهای ویژه تهرانگردی برای خانواده معظم شهدا خبر داد و گفت: خانواده  شهدا هم می توانند با هماهنگی شهرداری مناطق، مهمانان خود را برای حضور در تورهای تهرانگردی معرفی کنند.

هوشیار پارسیان همچنین درباره اسکان مسافران نوروزی گفت: 8 نقطه بدرقه و استقبال برای هدایت مسافران نوروزی در مبادی ورودی تهران مشخص شده است.  10 کمپ اسکان موقت و 22 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در مناطق مختلف به اسکان مسافران نوروزی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره  به برنامه های شهرداری برای اقشار کم درآمد گفت: کارت تهران شامل تخفیف مناسب در بخش های گردشگری و ایاب و ذهاب است. وی افزود: در برخی مناطق همچون 12 و 18 تورهای رایگان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه اظهارداشت: ناوگان اتوبوسرانی در همه خطوط بویژه در 10 مسیر خطوط تندرو (بی آر تی) و تاکسیرانی تهران آماده ارایه به خدمات شهروندان تهرانی و هموطنان مهمان تهران است.

فرزاد هوشیار پارسیان اعلام کرد: شهروندان تهرانی و هموطنان مهمان طهران می توانند در صورت مشاهده و بروز هرگونه مشکل با سامانه 137 تماس بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به رفع و رسیدگی به مشکلات احتمالی اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه به عنوان مثال درآمد گردشگری یک کشور معادل درآمد نفتی ایران است، افزود: امروز در عرصه گردشگری 1800 نوع شغل وجود دارد که فعال شدن این ظرفیت نقش موثری در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری خواهدداشت.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه بیش از 1860 نقطه - شغل در بخش گردشگری تهران وجود دارد، گفت: ظرف 2 سال می توان حدود 2 میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در عرصه گردشگری تهران ایجاد کرد که بهترین خدمت به شهروندان تهرانی است.

هوشیار پارسیان درباره برنامه های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیز تاکید کرد: از مشارکت سرمایه گذاران در بخش های مختلف حوزه گردشگری تهران استقبال می کنیم و درب سرمایه گذاری در این حوزه باز است.