صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

صنعت های نیشکر سلمان فارسی و دعبل خزاعی روز دوشنبه در خوزستان

دو واحد تصفیه خانه نیشکر در خوزستان به بهره برداری رسید

دو واحد تصفیه خانه صنعتی در کشت و صنعت های نیشکر سلمان فارسی و دعبل خزاعی روز دوشنبه در خوزستان با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا احداث تصفیه خانه صنعتی کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی، با ظرفیت متوسط 50 مترمکعب در ساعت در زمینی به مساحت 2.5 هکتار در خرداد 93 آغاز شد که اکنون به بهره برداری رسیده است.
هزینه طراحی، تامین تجهیزات و احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی حدود 60 میلیارد ریال و هزینه ارزی تجهیزات از خارج از کشور به میزان 700 هزار یورو تامین شده است.
تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی نیز ظرفیت تصفیه یک هزار و 200 مترمکعب در روز را دارد.
با بهره برداری از این تصفیه خانه، سالانه 324 هزار متر معکب فاضلاب به چرخه آب بازیافت، و برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب ایبن شرکت گفت: این شرکت قابلیت تولید یک میلیون تن نیشکر در هر فصل زراعی و تولید یکصد هزار تن شکر خام و 175 هزار تن شکر تصفیه شده را دارد.
محمد امین روز بخش افزود: کارخانه نئوپان با ظرفیت سالانه 110 هزار متر مکعب تخته و کارخانه الکل و خوراک دام از صنایع جانبی مستقر در این شرکت هستند.
وی گفت: این واحد کشت و صنعت بیش از دو هزار 500 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی افزود: در دوره قبلی ریاست ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست، با دستور وی پساب های کشت و صنعت دعبل خزاعی و فارابی به تالاب شادگان منتقل می شد.
وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب برای ما حائز اهمیت است اظهارکرد: این کشت و صنعت برای مبارزه با آفات از سموم شیمیایی استفاده نمی کند.
کشت و صنعت سلمان فارسی و دعبل خزاعی در جنوب اهواز قرار دارد.
براساس این گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یک روزه به همراه پنج تن از معاونان وزرا و مدیران ارشد صبح دوشنبه وارد اهواز شد. بررسی مصوبات کارگروه مقابله با آلودگی هوا از اهداف سفر این هیات است. این ششمین سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خوزستان است.