صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

توزیع روزانه 585 هزار مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG استان قزوین

فتحعلی نجفی، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، ضمن اشاره به عرضه مستمر و بدون وقفه گاز از طریق جایگاه‌های توزیع گاز در سال جاری از توزیع روزانه 585 هزار مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG خبر داد. نجفی گفت: هم‌اکنون 57 جایگاه CNG در استان قزوین وجود دارد که با توجه به جمعیت استان در مقایسه با سرانه کشوری از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است. وی توضیح داد، در استان قزوین به ازای هر 21 هزار نفر یک جایگاه CNG وجود دارد، درحالی که این نسبت در متوسط کشوری بالای 30 هزار نفر است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه بیان داشت: از مجموع 57 جایگاه CNG دراستان در حال حاضر 6 جایگاه به دلایلی همچون مشکلات فنی، ارتقای ظرفیت و برخی تخلفات فعال نیستند که امیدواریم در اسرع‌وقت به شبکه توزیع متصل شوند. 
نجفی در پایان با اشاره به رشد روزافزون مصرف گاز طبیعی به‌عنوان سوخت خودرو، اذعان داشت: مزیت‌هایی همچون آلایندگی کمتر و قیمت مناسب‌تر سبب شده است که بهره‌گیری مردم از گاز طبیعی نه‌تنها به‌عنوان سوخت خودروها، بلکه در صنایع و سایر شئونات زندگی روزمره نیز رو به افزایش باشد که این موضوع نقش گاز را به عنوان محور و پیشران توسعه در کشور روزبه‌روز بیشتر مطرح می‌سازد.