صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ربات‌ها تا ۲۰۲۰ ‌مهمان ۱۰ درصد آمریکایی‌ها می‌شوند

نتایج بررسی‌های موسسه Juniper Research نشان می‌دهد تا سال 2020 از هر 10 خانه در آمریکا حداقل در یکی شاهد حضور ربات‌هایی با کارکردها و قابلیت‌های مختلف خواهیم بود.
 به گزارش فارس به نقل از کامپیوتر ورلد، در حال حاضر به ازای هر 25 خانه در آمریکا تنها در یکی ربات وجود دارد. پیش‌بینی‌ها حاکیست ربات‌های خانگی وظیفه‌محور خواهند بود و ابتدا برای وظایفی همچون آشپزی و خانه‌داری برنامه‌ریزی خواهند شد. ربات‌هایی که فعلا در منازل وجود دارند بیشتر همان لوازم خانگی مدرن شده و برای جارو زدن یا کوتاه کردن چمن‌ها و... قابل استفاده هستند. 
استفاده از ربات‌ها در هتل‌ها و برخی سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری با سرعت بیشتری در حال متداول شدن است. البته این نوع ربات‌ها پیچیدگی‌های بیشتری دارند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد خانوارها فعلا دوست دارند از ربات‌های ساده‌تر استفاده کنند. استفان سورل، کارشناس موسسه Juniper Research در این مورد گفته است: وضعیت صنعت رباتیک در شرایط فعلی مشابه با شرایط صنعت ساخت رایانه‌های شخصی در اواخر دهه 70 میلادی است اما سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف در این زمینه به‌شدت افزایش یافته و همگان می‌دانند که در آغاز مسیری هستیم که با تعامل گسترده انسان‌ها و ربات‌ها به پایان خواهد رسید.