صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ایران به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه فناوری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همکاری با دیگر کشورها به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه فناوری و تحقیق و توسعه به ویژه در صنایع و زمینه‌های نوین می‌گردیم.
«محمدرضا نعمت زاده» در مراسم گشایش نمایشگاه ملی روسیه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران افزود: سیاست ما در توسعه روابط دوجانبه، همکاری راهبردی و درازمدت است. 
وی ادامه داد: روابط ایران و روسیه بسیار دیرینه است. چه در گذشته پیش از اینکه اتحادیه جماهیر شوروی تقسیم شود و چه در دوران کنونی، روابط خوب سیاسی بین دو کشور وجود داشته است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید در بخش صنعتی و اقتصادی روابط خود را توسعه دهیم چرا که ظرفیت‌های دو کشور به مراتب بیش از میزان همکاری کنونی است. نعمت‌زاده گفت: در فضای تازه بین‌المللی افزون بر اینکه روابط اقتصادی خود را با تمام کشورها توسعه خواهیم داد، گسترش روابط با روسیه نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم نمایشگاه ملی روسیه تاثیر زیادی در افزایش شناخت متقابل ایران و روسیه داشته باشد. 
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت‌های اتمی تهران، تحریم‌های هسته‌ای علیه این کشور لغو خواهد شد. 
«دنیس مانتوروف» وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه، در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: روسیه همیشه به دنبال توسعه روابط خود بر اساس منافع متقابل با ایران بوده است و از این رو، مدت‌ها پیگیر برگزاری نمایشگاه در ایران بودیم. 
مانتروف تاکید کرد: ایران و روسیه از روابط قدیمی گسترده‌ای برخوردارند. 
وی افزود: خوشحالیم در شرایط تازه منطقه و جهان می‌توانیم همکاری‌های خود را با ایران گسترش دهیم. 
وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه اضافه کرد: هدف ما این است که روابط خود را به گونه‌ای توسعه دهیم که شرکت‌های روسی و ایرانی بدون هر گونه مانعی بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.