صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آمادگی جمهوری آذربایجان برای ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه و اروپا

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان از دیدار روسای شرکت‌های راه آهن ایران، آذربایجان و گرجستان در ماه آینده خبر داد و آمادگی کشور خود را برای ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه و آذربایجان پس از تکمیل شبکه ریلی اعلام کرد.
«شاهین مصطفی اوف» در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان در محل اتاق ایران افزود: در ماه آینده میلادی، رئیسان شرکت‌های راه آهن ایران، آذربایجان و گرجستان با یکدیگر دیدار می‌کنند و مذاکره‌هایی برای گسترش همکاری‌ها خواهند داشت. دهمین نشست مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف کمک به توسعه همکاری بخش خصوصی دو کشور آغاز به کار کرد. 
وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به تاکید روسای جمهوری دو کشور بر گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: سطح روابط دو کشور در سال‌های گذشته، رشد خوبی داشته است. 
مصطفی اوف اضافه کرد: تلاش می‌شود با اتصال خط راه آهن، کریدور شمال- جنوب تکمیل شود و سطح تبادل کالا میان دو کشور افزایش یابد. وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان ادامه داد: برنامه‌هایی نیز برای افزایش سطح ارتباط بندرهای دو کشور در دریای خزر در دستور کار قرار دارد و مذاکره‌هایی در این باره انجام شده است. مصطفی اوف درباره تسهیل صدور روادید گفت: در نظر داریم صدور ویزا را برای ورود به کشور آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان آسان‌تر کنیم. وی درباره افزایش ساعت کار گمرک دو کشور افزود: آذربایجان نیز همانند ایران از 24 ساعته کردن کار گمرک استقبال می‌کند.