صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

روبات‌ها نیمی از مردم ژاپن را بیکار می‌کنند

محققان در ژاپن ۶۰۱ نوع شغل مختلف را بررسی کردند و در پایان متوجه شدند ۴۹ درصد مشاغل معمول که هم‌اکنون توسط مردم عادی اداره می‌شوند، می‌توانند ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آینده توسط روبات‌هایا سیستم‌های اتوماسیون رایانه‌ای تصاحب شوند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این مساله می‌تواند یک هشدار جدی برای دولت ژاپن محسوب شود و از هم‌اکنون آنها را دچار نگرانی کند.
کارشناسان در این تحقیق سعی کردند تا نشان دهند که اگر روبات‌هابا همین روند توسعه یابند، می‌توانند در آینده جایگزین انسان شوند. این بررسی در موسسه تحقیقاتی Nomura  انجام شد و دانشمندانی از دانشگاه آکسفورد نیز با آن همکاری کردند. «کار بندیکت»، از محققان دانشگاه آکسفورد، سال ۲۰۱۳ میلادی نتایج مشابهی را منتشر کرد و توضیح داد که ۷۰۲ نوع شغل مختلف را در کشورهای آمریکا و بریتانیا بررسی کرده است. کارشناسان او دریافتند 
۳۵ درصد مشاغل عادی در بریتانیا و ۴۷ درصد مشاغل در آمریکا را روبوت‌ها در آینده تصاحب می‌کنند. البته کارشناسان ژاپنی اعلام کردند که ورود گسترده روبات‌ها تنها در برخی صنایع صورت می‌گیرد و بعضی موقعیت‌های شغلی خاص را از بین می‌برد.