صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اختلاف قیمت ماهی از تولید تا مصرف

معاون سازمان شیلات گفت: هیچ مشکلی از نظر تولید و تامین بازار در زمینه انواع آبزیان مانند کپور ماهیان، قزل‌آلا، میگو و... وجود ندارد و برای منطقی‌تر شدن فاصله تولید تا بازار، اتحادیه‌های تولیدی باید قوی‌تر در بازار حاضر شوند.
حسین عبدالحی اظهار کرد: در حال حاضر در فصل برداشت کپور ماهیان قرار داریم و بالغ بر 14 تا 15 هزار تن میگو برداشت شده است و مشکلی در زمینه تولید دیگر آبزیان مانند قزل‌آلا، فیتوفاک و... نداریم. 
وی افزود: با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت تمام‌شده برای هر کیلوگرم ماهی کپور و آمور 10 تا 11 هزار تومان و فیتوفاک 4000 تا 5000 تومان است اما اگر فاصله قیمت تولید تا بازار زیاد و در برخی مقاطع غیرمنطقی است، به علت ضعف تولیدکنندگان و اتحادیه‌های آنها در زمینه ورود به بازار آبزیان است. 
به گزارش ایسنا، معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ادامه داد: هم‌اکنون در مزارع تولیدی هیچ مشکلی وجود ندارد و امسال حدود 6 تن ماهی کپور، 3 تا 8 تن میگو و 35 کیلوگرم در هر مترمربع ماهی قزل‌آلا در مزارع پرورشی برداشت شده است. عبدالحی تصریح کرد: تولیدکنندگان و تشکل‌های تولیدی در زمینه آبزی‌پروری ضعیف هستند که باید تلاش کنند واسطه‌ها را حذف کنند. 
معاون سازمان شیلات گفت: اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی در حکیمیه سیستم باراندازی را راه‌اندازی کرده‌اند تا ماهی قزل‌آلا را به‌صورت مستقیم عرضه کنند.