صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ارزش اپلیکیشن اوبر بیشتر از برند فورد و جنرال موتورز و هوندا

اوبر یک اپلیکیش در حوزه حمل‌و‌نقل است که مسافرین از طریق آن تقاضای سواری کرده و موقعیت خودروهای نزدیک به خود را ردیابی می‌کنند. اپلیکیشن اوبر Uber از ماه مارس ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این اپلیکیشن در دو سال اخیر سروصدای زیادی به راه انداخته است و توانسته است به‌عنوان یک استارتاپ تغییرات بزرگی در صنعت خود ایجاد کند شبیه به کاری که سرویس AirBnB در صنعت هتل‌داری انجام داد.
ارزش اپلیکیشن اوبر در حال حاضر برابر با ۶۲٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. اما نکته جالب در مورد اوبر این است که هنوز یک شرکت خصوصی است و تمایلی به ارائه سهام شرکتش به شکل عمومی ندارد.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در بازار بورس نیویورک ارزش شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز و فورد هر کدام برابر با ۵۶ میلیارد دلار اعلام شد. همچنین آمار بورس نشان می‌دهد ارزش اوبر بالاتر از شرکت خودروسازی هوندا است.

 

براساس گزارش‌های اعلام شده اوبر در سال ۲۰۱۳ توانسته است سود خالص ۱۰۴ میلیون دلار را بدست آورد این در حالی است که پیش‌بینی انجام شده در مورد اپلیکیشن اوبر برای سال ۲۰۱۵ سود خالصی برابر ۲ میلیارد دلار است.

اما در مورد آینده نمی‌توان پیش‌بینی درستی داشت، بر طبق اطلاعات منتشر شده اوبر به دنبال روشی برای تغییرات اساسی در حمل‌و‌نقل کالا است تا به رقیبی برای شرکت‌هایی نظیر UPS و فدکس تبدیل شود.