صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دو روش ساده در جذب مشتری

تقریبا غیرممکن است علاقه‌مند به شروع کسب‌وکار جدیدی باشید و بدون استفاده از تبلیغات به موفقیت برسید.
حتما شما هم تابه‌حال درگیر آگهی‌های خسته‌کننده‌ رسانه‌ها شده‌اید، تبلیغاتی که دقایقی طولانی را صرف معرفی، مزایای محصولات و تجربیات مثبت مشتریان می‌کنند.
تجربه‌ بررسی تبلیغات نشان داده است که تاثیر تبلیغات کوتاه بر ذهن مشتری بیشتر است و تکرار بیش از حد تبلیغ و همچنین طولانی شدن آن باعث دل‌زدگی و نتیجه معکوس می‌شود.
علاوه بر این‌، طولانی‌تر شدن تبلیغات باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.
در دنیای کسب‌وکار برای جذب مشتری همیشه نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت و استفاده از گروه‌های حرفه‌ای نیست. گاهی روش‌های ساده‌ بازاریابی در بلندمدت اثر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. اگر یک شعار کوتاه درباره محصول و خدمات را روی کارت ویزیت با طراحی جالب و خلاقانه چاپ کنید و به دست مشتریان احتمالی برسانید، به‌زودی کنجکاوی آنها را به سمت خود جلب می‌کنید. مثلا شرکت سامسونگ در شعار تبلیغاتی خود تنها از یک کلمه استفاده کرده است: «تصور»
یک روش فوق‌العاده ساده و آشنای دیگر که هزاران بار مثال آن را در اطراف خود دیده‌اید، روش «تصدیق» است. این که افراد معتبر و مشهور اطراف شما، خصوصیت و ارزش محصول و خدمات‌تان را تایید و حتی دیگران را تشویق به استفاده کنند، شما را یک گام بلند به جلو هل می‌دهد. یک‌ مهر تایید از طرف‌ آنها می‌تواند ‌چنان‌ افزایش‌ فروشی‌ برای‌ شما به‌ ارمغان‌ آورد که‌ با هیچ‌ مبلغ‌ و تبلیغی‌ نتوانید آن‌ را به دست‌ آورید.
در یک کلام، در شروع کسب‌وکارهای کوچک، روش‌های بازاریابی هرچه ساده‌تر و عامیانه‌تر باشد، توجه مشتری را بیشتر به خود جلب می‌کند.