صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت:

۴۴ هزار تن تخم‌مرغ امسال به عراق صادر شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ تن تخم‌مرغ به عراق صادر می‌شود، گفت: امسال ۴۴ هزار تن تخم‌مرغ ایران به عراق صادر شده است.

ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: در حال حاضر روزانه حدود 250 تا 300 تن تخم‌مرغ به عراق صادر می‌شود.

وی که چندی پیش از توقف صادرات تخم‌مرغ به دلیل برگزاری مراسم اربعین حسینی به عراق خبرداده بود، گفت: هر ساله صادرات تخم‌مرغ در این ایام اربعین حسینی به عراق متوقف می‌شد، اما امسال صادرات تخم‌مرغ به دلیل نیاز کشور عراق به این محصول از طریق مرزهای جایگزین انجام شد.

به گزارش فارس نبی‌پور شیری تصریح کرد: از 65 هزار تن تخم مرغ صادراتی به کشورهای مختلف در سال جاری، امسال حدود 44 هزار تن تخم‌مرغ به عراق صادر شده است.

وی بیان داشت:  در حال حاضر تخم‌مرغی به افغانستان صادر نمی‌شود زیرا این کشور با قیمت پایین‌تر تخم‌مرغ را از پاکستان تأمین و خریداری می‌کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغ‌داری 3800 تومان است و تولید‌کنندگان با این قیمت در حال حاضر متحمل ضرر و زیان نمی‌شوند.