صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ردپای ناتو درسرنگونی جنگنده روسیه دیده می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حتما ناتو و آمریکا دستور سرنگونی جنگنده روسی را صادر کرده‌اند گفت که ردپای ناتو در این قضیه مشخص است.

 

محمد صالح جوکار  اظهار کرد:‌ برخی سیاستمداران به دنبال این هستند که منطقه را به آشوب بکشانند و با توجه به ناکامی سفرشان در تحقق اهدافشان در سوریه اینها می‌خواهند نوعی درگیری به بهانه‌های مختلف در منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: ائتلافی که در سوریه شکل گرفته هم در عرصه‌ی سیاست و هم در عرصه‌ی میدانی ائتلاف موفقی بوده است. آمریکایی‌ها در نشست‌های قبلی بدون ایران به نتیجه نرسیدند و در نشست‌های اخیر هم اصرار بر تامین منافع‌شان بی ثمر بوده است و نتیجه‌ای در بر نداشته است لذا بهترین بهانه برای جلوگیری از پیشرفت‌هایی که در عملیات‌های مختلف علیه داعش بوده این است که خود را وارد کنند و مثلا بگویند نقض حریم هوایی ترکیه اتفاق افتاده است.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: ما می‌دانیم ترکیه در قد و قواره‌ای نیست که چنین اقداماتی را بدون اجازه بزرگترهایش انجام دهد بلکه ردپای ناتو در این قضیه کاملا مشخص است و حتما دستور چنین جمله‌ای را ناتو و در راس آن آمریکایی‌ها صادر کرده‌اند که به دنبال تضمین منافع خودشان هستند.

جوکار تصریح کرد: این اقدام ترکیه عواقب خطرناکی در منطقه دارد که به نفع هیچ کشوری نیست لذا ترکیه بهتر است عاقلانه عمل کند و تصمیم بگیرد زیرا شتابزدگی در اجرای دستورات آمریکایی ها می‌تواند برای این کشور مشکل ساز باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش ایران در حل این تنش‌ها اضافه کرد:‌ اگر ترک‌ها در سایه عقلانیت تصمیم بگیرند و مستقل عمل کنند می‌شود در این میدان کاری انجام داد که منطقه بیشتر دچار تشنچ نشود زیرا جنگ افروزی در منطقه به نفع هیچ کس نخواهد بود و کشورهای منطقه از جمله ترکیه در این عرصه ضرر خواهند کرد.