چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ورود یک فروند هواپیما ویژه کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه ها به کشور

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی قطعات هوایی کشور از ورود یک فروند هواپیمای «فلای چک» برای کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه ها در اوایل هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سید جواد هاشمی تهرانی در این رابطه افزود: مهمترین وظیفه این نوع هواپیما، تنظیم، کنترل و تائید دستگاهای ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه های کشور است که از الزامات صنعت هوانوردی کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: این هواپیما مدل کینگ ایر 350 ساخت شرکت 'بیچ کرفت' در سال 2013 است که تا پیش از ورود به ایران، در بخش هوانوردی دانمارک فعال بوده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی قطعات هوایی کشور با بیان اینکه در حال مذاکره با کشورهای خارجی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای هدایت این نوع هواپیما هستیم، گفت: ورود این هواپیما از برنامه های مهم صنعت فرودگاهی برای کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه های کشور است.

هاشمی تهرانی ابراز امیدواری کرد با ورود این هواپیما، بخش زیادی از معضلات بخش فرودگاهی کشور برطرف شود و استانداردهای تجهیزات فرودگاهی به بالاترین سطح ارتقاء یابد.

بر اساس این گزارش، پیش از این فقط از یک فروند هواپیمای فالکون جت برای کنترل دستگاه های ناوبری فرودگاه های کشور استفاده می شد اما اسفندماه 92 در زمان عزیمت به کیش برای کنترل فرودگاه، در خلیج فارس سقوط کرد.

این واقعه سبب شد تا بعد از آن، عملیات کنترل تجهیزات دستگاه های ناوبری فرودگاه ها توسط هواپیماهای فلای چک قزاقستان، ترکمنستان و سایر کشورها به صورت موردی انجام شود.