صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

لزوم آگاه سازی مخاطبان در جامعه، برای صیانت از منابع بیمه‌ای

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در اجلاس سراسری روابط عمومی‌های این سازمان گفت: با توجه به اولویت دهی دولت تدبیر و امید به بخش سلامت کشور، ما باید در جامعه به گونه‌ای عمل کنیم تا مردم از حقوق سلامتی خود آگاهی یابند چرا که آگاه سازی مخاطبین و جامعه نقش موثری در صیانت از منابع و جلوگیری از اتلاف آن می شود.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، دکتر محمد جواد کبیر با حضور در اجلاس مربوطه در سوم آذرماه سال جاری در سالن اجتماعات شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، گفت: ما با مشارکت عادلانه و آگاهانه مردم، می توان این نظام حمایتی را در حوزه سلامت تقویت نموده و آن را پایدار کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: هنر خبرنگاری، هنر بسیار مهمی است در ارائه اطلاعات بهینه به مردم و آگاه سازی آنان، تا بتوانیم از طریق آن به تولید اطلاعات و هم افزایی آن بپردازیم.

وی ضمن تاکید بر این امر که رسانه ها نقش بسیار حائز اهمیتی را در ارائه اطلاعات و اخبار درست به مخاطبین دارند افزود: ما با استفاده از خبر باید به دنبال تعالی و اعتلای جامعه باشیم همان طوری که در کتاب آسمانی ما به آن اشاره گردیده است عنصر آگاهی، دانش و بیداری یکی از ارزش های تعریف شده در آموزه های دینی ما است که باید به صورت مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

کبیر یادآور شد: مسئولین روابط عمومی سازمان در سراسر کشور باید کارکردهای سازمان را به عنوان یک ضرورت شناسایی کرده تا بتوانند مردم را از آسیبهای اجتماعی دور کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین متذکر شد: طرح بیمه سلامت همگانی و طرح تحول سلامت برگ زرینی در تاریخ کشور است که باید مورد تضمین و بازنگری قرار گیرد؛ هدف از پوشش فراگیر بیمه سلامت همگانی در کشور، دسترسی یکسان و بهره مندی و بهره برداری عادلانه و بر اساس نیاز است که باید مورد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به برنامه عملیاتی و استراتژیک این سازمان اذعان کرد: در برنامه عملیاتی صاحبان اصلی فرآیند بدنه کارشناسی سازمان است که باید میدان دار برنامه عملیاتی باشند.

وی ارائه تصویر روشن از سیمای هزینه‌های ادارات کل بیمه سلامت استانها را موجب پیشرفت و تعالی سازمان دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ کبیر مخاطب شناسی و تعیین کانال ارتباطی با بیمه شدگان را مهمترین عنصر در ارائه اطلاعات عنوان و اظهار کرد: سازمان باید مورد اعتماد مردم باشد تا بتوانیم مشروعیت لازم را برای کارایی داشته باشیم؛ ما باید مردم را باور داشته و آنان را صاحبان اصلی خود بدانیم.