صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عبدالرضا شیخان:

استفاده ی بتن به جای آسفالت جاده ها

دبیر انجمن کارفرمایان سیمان با اشاره به برنامه های سال آینده در حوزه افزایش مصرف سیمان گفت: طبق توافقات صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی، قرار شده 10 درصد جاده‌ها با روکش بتنی پوشش داده شوند.

عبدالرضا شیخان، با بیان این‌که تولید سیمان پاسخگوی نیاز داخلی کشور است اظهار کرد: در داخل با مازاد تولید روبرو هستیم. به همین دلیل برنامه هایی را در راستای افزایش تقاضای سیمان به کار گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: امسال به دلیل رکود در ساخت و ساز، تقاضا برای سیمان کاهش پیدا کرد، از این رو قصد داریم سیمان را جایگزین آسفالت کنیم.
شیخان با بیان این‌که روکش آسفالت برای وزارت راه و شهرسازی هزینه زیادی دارد، اظهار کرد: با توجه به این که هزینه روکش بتنی از آسفالت ارزان‌تر است به همین دلیل طبق پیش بینی های انجام شده در سال آینده تقاضا برای سیمان افزایش می یابد.
دبیر انجمن کارفرمایان سیمان میزان صادرات سیمان را در 11 ماهه امسال 11 میلیون و 829 هزار تن عنوان و اظهار کرد: در این مدت پنج میلیون و 738 هزار تن کلینکر به کشورهای همسایه صادر شده است.
وی ادامه داد: به طور کلی در 11 ماهه امسال 17 میلیون و 571 هزار تن سیمان و کلینکر صادر شده که تا پایان اسفند این رقم به بیش از 18 میلیون تن خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 1.7 درصد رشد را نشان می دهد.
شیخان با اشاره به میزان تولید سیمان و کلینکر در 11 ماهه امسال گفت: طی این مدت 64 میلیون تن کلینکر و 61 میلیون تن سیمان تولید شده است.
دبیر انجمن کارفرمایان سیمان با اشاره به توقف 20 روزه کوره های 50 کارخانه کلینکر در فصل زمستان گفت: این امر باعث شد که موجودی کلینکر سه میلیون تن کاهش پیدا کند.
شیخان اظهار کرد: این امر موجب ارتقای کیفیت کلینکر شد و براساس توافق وزارت نفت قرار شد یارانه به صورت بستانکاری در سال 94 در قبوض گاز کارخانه‌های سیمان داده شود.
انتهای پیام/