صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشور گفت:

امسال یک میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور تولید می شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشور، بازار داخلی شکر را متعادل دانست و گفت: پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 400 هزارتن شکر در کشور تولید شود.

نسیم صادقی  افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه، تنظیم بازار شکر حدود یکسال است که به انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر واگذار شده است اما با ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی همکاری خوبی داریم.
وی اظهار کرد: تنظیم بازار شکر توسط انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر در بحث قیمت گذاری تولید داخل و میزان واردات و همچنین درنظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان است تا هیچ یک متضرر نشوند.
وی تصریح کرد: همچنین تاکنون قیمت شکر از قیمت گذاری که با کمک ستاد تنظیم بازار انجام شده فراتر نرفته است و مشکلی در بازار نداریم.
صادقی، نیاز سالانه کشور به شکر را 2میلیون و 200 هزار تن بیان کرد و گفت: یک میلیون و 400 هزار تن ان از تولیدات داخلی و حدود 800 هزارتن از محل واردات تامین می شود؛ همچنین طبق برنامه ریزی، واردات به گونه ای انجام می شود که با کمبودی مواجه نشویم و در فصول مختلف شکر مورد نیاز عرضه شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشور افزود: همچنین سالانه حدود 300 هزار تن شکر توسط دولت برای حفظ ذخایر استراتژیک وارد می شود تا هر زمان که قیمت تغییری کرد، دولت به موقع وارد عمل شود.
وی، قیمت کنونی هرکیلوگرم شکر برای مصرف کنندگان را 2300 تومان بیان کرد و افزود: حتی بازار نیز از این قیمت استقبال نکرده و هرکیلوگرم شکر با قیمت 2250 تا 2260 تومان به فروش می رسد.
به گزارش ایرنا وی با یادآوری اینکه شرکت توسعه نیشکر سال گذشته 506 هزار تن شکر تولید کرد، ادامه داد: اکنون فصل برداشت شرکت های چغندری و نیشکری شروع شده و پیش بینی می شود تولید شرکت توسعه نیشکر امسال به حدود 560 تا 580 هزار تن برسد.