صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان انرژی اتمی:

تامین تجهیزات بیمارستان هسته‌ای 250 میلیون یورو هزینه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بیمارستان هسته‌ای انواع دستگاه‌های مرتبط با پرتو را برای استفاده درمانی، تشخیصی، آموزشی و تحقیقاتی در یک جا جمع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور در جمع خبرنگاران گفت: برای خرید تجهیزات بیمارستان 250 میلیون یورو پول لازم است که تنها خرید یکی از این تجهیزات 50 میلیون یورو هزینه دارد.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان انواع شتاب‌دهنده ها و انواع دستگاه های مرتبط با پرتو را در یک محیط جمع می‌کنیم گفت: این تجهیزات نه تنها برای استفاده در حوزه درمان، تشخیص و آموزش استفاده می‌شوند که در بعد تحقیقاتی نیز قدم‌های بلندی برخواهیم داشت.

صالحی با تاکید بر اینکه با احداث این بیمارستان در زمینه توریسم درمانی نیز فعال خواهیم شد عنوان کرد: به کار گیری تجهیزات در این بیمارستان موضوع مفصلی است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران  از نظر نیروی انسانی متخصص آمادگی لازم برای بهره‌برداری از این تجهیزات را دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم راس دو، سه ماه آینده زمینه‌های لازم را فراهم آوریم تا طی سال جاری روحانی کلنگ آغاز این کار را بزند.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌هایی برای آماده‌سازی جزییات بیمارستان هسته‌ای خبر داد و گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از هزینه ریالی این طرح تضمین شده و در بعد ارزی نیز روحانی طی سفرهای خود به خارج از کشور هماهنگی‌های انجام داده تا برخی کشورها این پروژه را فاینانس کنند که اگر این کار انجام شود انجام پروژه تسریع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز کلنگ اجرای طرح زده شود 48 ماه و امیدواریم بتوانیم ظرف 4،5 سال  به نتیجه برسیم.

صالحی با بیان اینکه در بعد تخصصی  مساله تنها پزشک نیست گفت: به کارگیری  تجهیزات پیشرفته نیازمند متخصص خاصی است و اداره دستگاه‌های عظیم نیاز به مهندسینی دارند که آموزش های لازم را دیده باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: ظرف سال جاری افرادی را که برای استفاده از این تجهیزات انتخاب شده‌اند به شرکت‌های سازنده تجهیزات اعزام کنند تا این افراد بتوانند به خوبی از تجهیزات مذکور استفاده کنند.