صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ساماندهی موتور سیکلت‌ها در تهران کلید خورد

اخطار استانداری و پلیس راهور به موتورسیکلت‌های فاقد سند

در نشست استاندار با رییس پلیس راهور تهران بر ساماندهی موتورسکلت های تهران تاکید شد و نسبت به برخورد با موتورسیکلت های فاقد سند نیز تاکید شد.

 در جریان نشست استاندار تهران با رییس پلیس راهور تهران رسیدگی به وضعیت ترافیک تهران همزمان با ورود به فصل سرما، اعلام ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در خطوط ویژه، الزام موتورسیکلت‌ها به استفاده از کلاه ایمنی و رسیدگی شدیدتر به تخلفات در محدوده‌های طرح تاکید شد.

سیدحسین هاشمی با اشاره به اینکه هر سال با ورود به فصل سرما، وارونگی دما و افزایش ترافیک در تهران شاهد مشکلات هستیم گفت:‌ کنترل محدوده های زوج و فرد در شهر تهران یکی از اصول اساسی در این فصل است تا در زمان وقوع وارونگی دما تمهیدات لازم از سوی دستگاه ها به خصوص پلیس راهور در نظر گرفته شود.

وی افزود:‌ساماندهی موتورسیکلت ها و جلوگیری از تردد آنها در خطوط ویژه یکی از مباحث مورد توجه است که از سوی پلیس راهور به طور ویژه برخورد می شود.

به گفته استاندار تهران قرار است برخورد با موتورسیکلت های فاقد سند بیشتر شود.

هاشمی با اشاره به اینکه لازم است تردد در بین خطوط را همچون بستن کمربند ایمنی فرهنگ سازی کنیم گفت:‌یکی از عوامل اصلی ترافیک تهران عدم تردد در بین خطوط است.

در ادامه نشست سردارحسینی،رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه سه میلیون موتور سیکلت بر اساس آمار شماره گذاری در تهران است، تصریح کرد:‌ با احتساب موتورهای از رده خارج و یا در پارکینگ مانده، دو میلیون موتور سیکلت در تهران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه موتور سیکلت برای تهران یک غده سرطانی است، افزود: بسیاری از مشکلات ما از نظر ترافیک و ایجاد آلایندگی به دلیل وجود موتورسیکلت‌ها است.

حسینی تصریح کرد: یک موتور سیکلت برابر با 6 خودرو معمولی ایجاد آلایندگی می کند و براین اساس از هیچ اقدامی برای کنترل موتورسیکلت ها مضایقه نمی کنیم.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید براینکه وضعیت انضباط موتورسوارها در تهران بیشتر از استان های دیگر است گفت:‌ درصد استفاده از کلاه ایمنی در هیچ استانی بالاتر از 5 درصد نیست، درحالیکه در تهران بین 65 تا 70 درصد است.

حسینی ادامه داد:‌ آمار برخورد با تخلفات موتورسواران نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد و برای این کاراز همه حربه ها از جمله اقدامات سلبی، ایجابی، برخورد قانونی، اقدامات آموزشی و فرهنگی استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه نباید همه مشکلات ترافیکی تهران را با عینک ترافیکی دید گفت: اکثر راکبان موتور در تهران به دلیل بیکاری از شهرستان‌ها به تهران آمده اند و مشکلات عبور و مرور تهران فقط ناشی از معضلات ترافیکی نیست.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، در این نشست مقرر شد، تذکرات مورد بررسی در دستور کار پلیس راهور تهران قرار بگیرد.