صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت:

اثرات رکورد و بدهی های کارفرمایان در خدمات منابع تامین اجتماعی

شرایط اقتصادی کشور بر تقویت این چالش ها موثر است، با این وجود امید می رود با تدابیر دولت تدبیر و امید در مسائل کشور گشایشی انجام شود.

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی شرایط اقتصادی کشور را تأثیر گذار بر منابع سازمان تأمین اجتماعی خواند و اظهار داشت: تورم، رکود و بدهی های کارفرمایان منابع سازمان را تحت تأثیر قرار می دهند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهرداد قریب در دومین همایش منطقه‌ای اصلاح فرآیندها و بهبود روشهای حوزه درآمد حق بیمه در استان گلستان گفت : امروز سازمان با چالش هایی روبرو است که باید با بسیج عمومی درون سازمانی تلاش کنیم عملکردها را ارتقاء دهیم تا از مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه چالش های پیشرو ناشی ازعوامل مختلف است، افزود: شرایط اقتصادی کشور بر تقویت این چالش ها موثر است، با این وجود امید می رود با تدابیر دولت تدبیر و امید در مسائل کشور گشایشی انجام شود.
قریب در بخشی از سخنانش عملکرد واحد در آمد سازمان تأمین اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کارکنان این بخش در همه استانها با تدابیر و تلاش نتایج خوبی را به دست آوردندولی این پایان کار نیست باید بیشتر از اینها تلاش شود و تا بتوانیم بهتر از این باشیم و به جایگاه قابل انتظار دست یابیم.
وی با تاکید بر اینکه باید ، تصمیمات بر اصول علم و آگاهانه و کارشناسانه باشد،درادامه تصریح کرد: قبل از هر تصمیمی ، مطالعه و عاقلانه بودن آنمد نظر باشد تا به بقای سازمان و دوام آن کمک کنیم.
مدیر کل در آمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک امانت در دست ماست  و باید با مسئولیت پذیری بیشتر و درایت بهتر از تصمیمات سلیقه ای دوری کنیم و تابع بخشنامه ها و آئین نامه ها باشیم.
قریب افزود: این اصل را توجه داشته باشیم که اگر اموال سازمان بیت المال است حقوق و اموال مخاطبین سازمان و  کارفرمایان هم از این قاعده مستثنی نیستند و نگاه برابر داشته باشیم.
وی برگزاری کارگاههای آموزشی را برای ارتقاء علمی و مهارتی برای همکاران، یک ضرورت دانست و در ادامه گفت:با تقویت آموزش و مهارت همکاران بویژه در بخش های درآمد کیفیت خدمات و تصمیمات ارتقاء می یابد و همچنین رضایت مراجعین را در پی خواهد داشت.
در ادامه این همایش ، مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: این استان بالغ بر 46 هزار کارگاه فعال داردو تأمین اجتماعی گلستان بیش از 80 میلیارد تومان طلب معوقه دارد .
محمد حیدری نژاد افزود: با وجود تمامی مشکلات، تأمین اجتماعی استان گلستان در همه شاخص ها مثبت است.
وی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی متدها، روشهای غالب و سنتی پیشین دیگر پاسخگوی نیازهای امروز سازمان نیست لذا اصلاح، تغییر و تجدیدنظر مستمر در روشها یک نیاز سازمانی است.
حیدری نژاد قدیمی بودن روش ها و رویه ها، تغییرات شتاب زده و پاسخگو نبودن روش های موجود به نیازهای موجود به ویژه واحد درآمد و تراکم بیش از حد امور را از جمله چالش های پیشروی سازمان یاد کرد.
به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی وی با ذکر اینکه در کنار مشکلات و چالش ها در بخش در آمد بیمه ای ، سازمان دارای نقاط قوت نیزاست، در ادامه افزود: ماهیت اجرایی سازمان، قانونگرایی و توجه به قانونمندی،درک و اهمیت مدیران ارشد سازمانی ، توجه به مهندسی سیستم ها و روش ها، رفع نارسایی های اجرائی و ضابطه مند کردن عملیات اجرائی در واحد درآمد، توانمند ی سازمان به ایجاد سازو کارهای لازم و اصلاح روش ها و عزم و اراده مدیریتی از جمله نقاط قوت سازمان است که می توانند ایجاد کننده تحولی بزرگ در سازمان باشند.
لازم به ذکر است، همایش منطقه ای حوزه درآمد حق بیمه با حضور روسا و کارشناسان بخش های درآمد ، بازرسی ، اجرائیات و دبیران هیات های تجدید نظر تشخیص مطالبات استانهای غرب تهران ،شرق تهران ،فارس،کرمان،سیستان و بلوچستان،یزد،خراسان رضوی،خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان در قالب کارگروههای نظارت بردرآمد، امور پیمانها، بازرسی کارگاهها،اجرائیات و هیأتهای تشخیص مطالبات در استان گلستان برگزار شد.