صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / اجتماعی شدن سلامت از اصلی‌ترین حلقه‌های تامین سلامت جامعه است
اجتماعی شدن سلامت از اصلی‌ترین حلقه‌های تامین سلامت جامعه است

وزیر بهداشت:

اجتماعی شدن سلامت از اصلی‌ترین حلقه‌های تامین سلامت جامعه است

وزیر بهداشت، اجتماعی شدن سلامت را یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های تامین سلامت جامعه است.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، همایش آموزشی، توجیهی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با قرائت پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد. 

در متن پیام وزیر بهداشت، آمده است:
« در تعریف سازمان جهانی بهداشت آنگاه که از عوامل اجتماعی موثر بر سلامت سخن به میان می آید؛ نه تنها آن را به عنوان یکی از چهار رکن سلامت معرفی کنند، بلکه سهمی بیش از هفتاد درصد را به امر اجتماعی در حوزه سلامت اختصاص می دهد.
جامعه دانشگاهی ما که با ایفای نقش محوری در آموزش، مطالعه و تبیین راهکارهای اصولی برای تامین سلامت آحاد جامعه تلاش و مجاهدت می کنند، حتما به این مهم که سهمی بیش از نصف را به خود اختصاص داده است بپردازند.
بدون شک، اجتماعی شدن سلامت یکی از اصلی ترین حلقه های تامین سلامت جامعه میباشد و این امر محقق نخواهد شد مگر با مشارکت فراگیر مردم در قالب کانونهای محله محور( CBO )، در تعامل با سمن ها، خیریه ها، سازمان ها و دستگاه ها از طریق مجمع سلامت در سطوح محله تا استان و ملی.  
یقین دارم مشارکت هدفمند و مسئولانه این سه رکن به هم پیوسته و موثر می تواند سهم تعیین کننده ای در تقویت و پایداری طرح تحول نظام سلامت ایفا نماید که بدون همکاری مدبرانه و مسئولانه روسای محترم دانشگاه ها و همه همکاران خدوم و متعهد مسیر شکوفایی خود را به درستی طی نخواهد کرد. 
حال که به مدد و همت همکاران پرتلاشم، معاونت اجتماعی به جایگاه شایستهای در وزارت بهداشت دست یافته است، انتظار دارم این حرکت توسعه مدار با حمایت و مداومت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در پرداختن به امر اجتماعی شدن سلامت با استفاده از تمام ظرفیت های نوین آموزشی و زبان هنر به بالندگی خود دست یابد.
توسعه زیرساختارهای مشارکتی و مردمی فرصتی است برای رصد مداوم آسیب های اجتماعی حوزه سلامت و تلاش در کاهش آن ها به مدد مددکاران و همچنین بهره برداری تمام ارکان وزارت بهداشت در راستای خدمات رسانی شایسته تر به مردم، به ویژه انتظار دارم این جریان از بیشترین حمایت و استقبال توسط همکارانم در شبکه بهداشت بهره مند گردد و همدلانه زمینه هم افزایی در ارتقای سلامت را فراهم نمایند.
مطمئن هستم استمرار این جریان در مشهد مقدس فصلی تازه را تجربه خواهد کرد، از ساحت قدسی امام هشتم(ع) توفیق در انجام خدمت برای همه شما عزیزان خواستارم.»

بنابر اعلام وبدا، همایش آموزشی، توجیهی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در قطب ۹ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد با حضور روسا و معاونین اجتماعی دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های علوم پزشکی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه ۹کشور، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.