صفحه اصلی / سرخط خبرها / پایداری اقتصاد دیجیتال نیازمند نوآوری
پایداری اقتصاد دیجیتال نیازمند نوآوری

مهدی غیبی، کارشناس فناوری

پایداری اقتصاد دیجیتال نیازمند نوآوری

سرمقاله

در شرایط کنونی اقتصاد دیجیتال در تمام دنیا در دو بخش بستر موبایلی و پیشران‌های فناوری توسعه یافته و یا در حال توسعه و پیشروی است. نکته مهم این است که برای توسعه از طریق اقتصاد دیجیتال باید روی پلتفرم‌ها، داده‌های دیجیتال، تجارت الکترونیک و پیشران‌های فناوری تمرکز داشته باشیم. اتفاقی که در تمام کشورهای توسعه یافته در این زمینه شاهد هستیم.
برای بقا در اقتصاد دیجیتال باید نوآور بود. با توجه به کوتاه بودن چرخه عمر محصولات و خدمات در اقتصاد دیجیتال، نوآوری، استراتژی اصلی کسب و کارهای موفق است و در نهایت سرعت بالای رشد و انتشار فناوری‌ها یکی از ویژگی‌های اقتصاد دیجیتال است. چرخه حیات فناوری در این اقتصاد کم است. فناوری‌ها در این اقتصاد به‌سرعت رشد می‌کنند و با بلوغ رسیدن به عنوان یک فناوری تحول‌آفرین، نقش‌آفرینی می‌کند.
ظرفیت ایجاد شغل در فضای مجازی و به ویژه اقتصاد دیجیتال بسیار زیاد است. به دلیل گستردگی زمینه فعالیت در این حوزه با ورود به آن، می توان نیاز به مشاغلی را احساس کرد که در دنیای سنتی اصلا قابل تحقق نخواهند بود.
در قالب اقتصاد دیجیتال می‌توان به توسعه استارت‌آپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا پرداخت. استارت‌آپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا نوعی فعالیت‌ اقتصادی بر بستر اینترنت هستند که علاوه بر افزایش بهره‌وری در فضای اقتصادی می‌توانند موجب ایجاد برخی مشاغل جدید شوند. سرمایه گذاری و جذب منابع برای رشد اقتصاد دیجیتال باید در دستور و اولویت قرار بگیرد. حمایت از خرید محصولات فناوری و اقتصاد دیجیتال باید سرعت بگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.