چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / ورزشی‌ها دنبال دور زدن قانون بازنشستگی؟/ خون رنگین‌تر یا مصلحت!
ورزشی‌ها دنبال دور زدن قانون بازنشستگی؟/ خون رنگین‌تر یا مصلحت!

ورزشی‌ها دنبال دور زدن قانون بازنشستگی؟/ خون رنگین‌تر یا مصلحت!

وزارت ورزش در اساس‌نامه پیشنهادی فدراسیون‌های ورزشی راهکاری را اندیشه کرده که در صورت تصویب نهایی در دولت، بازنشسته‌ها هم‌چنان بر مسند ریاست در فدراسیون‌های ورزشی باقی می‌مانند. در واقع با این راهکار، قانون جدید در مورد بازنشسته‌های ورزشی دور زده خواهد شد.

سردر وزارت ورزش و جوانان

به گزارش کسب و کار نیوز، اگر به هر دلیلی قرار است فدراسیون‌ها از موضوعیت نهاده‌های عمومی غیردولتی به NGO تغییر وضعیت دهند، باید موضوع بهره‌برداری‌ آنها از بودجه و امکانات دولتی نیز تغییر کند چرا که مطابق قانون یک NGO نمی‌تواند از بودجه و امکانات دولت استفاده کند.

در حال حاضر به جز دو تا سه فدراسیون نظیر فوتبال، والیبال و کشتی سایر فدراسیون‌ها وابستگی شدیدی به بودجه و امکانات دولت دارند و عملا بدون بودجه دولت نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. این یکی از مشکلاتی است که مشخص نیست طراحان این ایده چه فکری به حال آن کرده‌اند.

نکته مهم دیگر اینکه اگر ریاست فدراسیون شغل محسوب نشود، بازنشسته ها می‌توانند برسر کار خود باقی بمانند اما بحث اینجا است که چه تضمینی وجود دارد که به آنها حقوق پرداخت نشود یا آنها بجای حقوق، از مزایا مختلف و پاداش استفاده نکنند؟ چه کسی می خواهد در این مورد نظارت داشته باشد تا تخلفی صورت نگیرد؟

شاید اصلا بهتر باشد وزارت ورزش به جای وقت گذاشتن برای پیدا کردن راه حل‌هایی برای فرار از مشمولیت یک قانون و اصرار بر استفاده از بازنشسته‌ها، یکبار برای همیشه پرونده آنها را ببندد و اجازه بدهد کار روال قانونی خود را طی کند  و در مقابل رفتن نیروهای بازنشسته، نیروهای با انگیزه، ایده‌پرداز و جوان تر کار را در دست بگیرند.

 انتهای پیام     

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.