صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / فرهنگی: تامین اجتماعی از سیاست‌های وزارت بهداشت در طول سال‌های گذشته آسیب دیده است
فرهنگی: تامین اجتماعی از سیاست‌های وزارت بهداشت در طول سال‌های گذشته آسیب دیده است

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت

فرهنگی: تامین اجتماعی از سیاست‌های وزارت بهداشت در طول سال‌های گذشته آسیب دیده است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: به جای درخواست بزرگتر کردن دولت به ویژه در بخش تامین معیشت، بهتر بود درباره بازار ارز، سطح قیمت‌ها و تامین مایحتاج عمومی مردم سخن می‌گفتند و با مطرح کردن برنامه‌هایشان به جامعه آرامش می‌دادند.

محمد حسین فرهنگی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با نمکی؛ وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سوابق ارزشمندی در گذشته ایشان وجود دارد. امیدوارم با رایی که امروز از مجلس می‌گیرند در انجام وظایف خطیری که پیش‌رو دارند، موفق شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرسید: برای رفع مشکلات اجرایی و ساختاری بخش بهداشت و درمان کشور چه پیش‌بینی‌ها و برنامه‌هایی دارید؟ رهبری تاکید دارند «در بخش درمان بکوشید تا بیمار و اطرافیان وی جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند» اما آیا به واقع وضعیت این طور است؟ آیا رواست به خاطر تجهیزات جزئی پزشکی بیمار سه بار به اتاق عمل برده و برگردانده شود. خواهش می‌کنم جان انسان‌ها را هم در محاسبات‌تان مورد توجه قرار دهید.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: اینکه یک بیمار با کپسول متصل به وی داخل اتاق عمل برده می‌شود و با انفجار این کپسول بیمار به طرز فجیعی جان می‌دهد، آیا در برنامه‌ها و محاسبات مدیران وزارت بهداشت قرار دارد؟ بودجه این وزارتخانه ۱۲ هزار میلیارد تومان است قرار بود این بودجه برای تقویت تجهیزات پزشکی و لوازم بیمارستانی اختصاص یابد اما بیش از ۸۰ درصد این مبلغ صرف پرداخت به افراد و حقوق و مزایای پرسنل این وزارتخانه شد. آیا شما به جای متورم کردن هزینه‌های درمان راهکار دیگری دارید؟ برنامه‌های شما در این بخش چیست؟ در بخش درمان چه برنامه‌هایی دارید؟

فرهنگی با انتقاد شدید به عملکرد سازمان غذا و دارو، گفت: متاسفانه سازمان غذا و دارو بسیار ناموفق عمل کرده و نیازهای غذایی و دارویی مردم درست تنظیم نشده است و مراجعات مردم به واحدهای درمانی و بیمارستان ها بسیار زیاد شده است. انواع سرطان‌ها حتی در سنین پایین شایع شده است. ترکیب غذایی مردم درست نیست. دسترسی آنان به پروتئین‌های مورد نیازشان بسیار پایین است و بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش یافته است. برنامه‌های راهبردی شما در این بخش چیست؟ مسائل آموزشی در بخش سلامت درست نیست. از برخورد با دانشجویان در دانشگاه‌ها تا برخورد با متخصصان در بیمارستان‌ها با وضعیت نامناسبی روبرو هستیم. این پزشکان تنها به دلیل گلایه از فقدان در اختیار قرار دادن ابزار و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های دور دست و غیرمرتبط با تخصص‌شان تبعید می‌شوند.

وی ادامه داد: شما اولین پزشک غیرجراحی هستید که در رأس این وزارتخانه قرار خواهید گرفت. توجه داشته باشید که انتظار از شما در بخش تجهیزات و دارو بسیار بالاست. بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی این بخش صرفاً باید صرف خرید تجهیزات پزشکی و دارویی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس در خلال سخنانش لاریجانی را مخاطب قرار داد و در اعتراض به جمع شدن برخی نمایندگان اطراف صندلی رییس‌جمهور، گفت: به رییس‌جمهور توصیه کنید که به کمیسیون‌ها، مجامع استانی و نمایندگان وقت دهد تا بتوانند درباره مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌شان به ایشان صحبت کنند تا در جلسه علنی این طور وقت خود را به جای توجه به سخنان ناطق جلسه علنی، صرف صحبت با ایشان نکنند.

لاریجانی هم این توصیه را  تایید کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تامین اجتماعی از سیاست‌های وزارتخانه شما در طول سالهای گذشته آسیب دیده است. چرا برای جبران کسری هزینه‌های سلامت، اوراق فروخته می‌شود؟ خرید تجهیزات پزشکی توسط افرادی که برای کسب و کار خود بهشت خرید تجهیزات درست کرده‌اند، نباید انجام شود. نظام ارجاع و پزشکی خانواده را فعال و کارآمد کنید و اختیارات شرکتهای خارجی دارویی را به حداقل برسانید و با مافیای تجهیزات و داروهای وارداتی مبارزه کنید.

فرهنگی با اشاره به موقعیت برجسته بخش بهداشت و درمان در سطح خاورمیانه و جهان، گفت: جایگاه برجسته بهداشت و درمان ایران در سطح منطقه و جهان جایگاه بسیار مطلوبی است اما باید در جهت ارتقاء بیشتر این جایگاه تلاش کنید. با رفع ایرادات ساختاری به نیازهای اساسی بیماران توجه اساسی‌تری کنید. از مدیران پاک دست برای پیاده کردن سیاست‌های‌تان استفاده کنید.

وی ادامه داد: پرستاران نیاز به توجه شما دارند. بیماران بستری در منزل نیاز به توجه دارند حتماً برای این بیماران باید سرویس مناسب ارائه دهید. این عزیزان و خانواده‌هایشان در زجر و ناراحتی هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.